آخرین اخبار
کد مطلب: 125661
خدمات نزديک به صفر شهرداري لردگان در مناطق حاشيه‌اي/ شهردار: از مردم عذرخواهي مي‌کنم
تاریخ انتشار : 1397/04/10 12:10:46
نمایش : 998
بعد از گذشت يک سال از الحاق سه روستا به شهر لردگان خدمات شهري ارائه شده در اين مناطق نزديک به صفر است.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از خبرگزاري فارس از شهرکرد، لردگان از شهرستان‌هاي 9 گانه چهارمحال و بختياري است که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

شهر لردگان يکي از پرجمعيت‌ترين نقاط شهري استان و داراي پتانسيل‌هاي فراواني در زمينه گردشگري و کشاورزي است.

از سال 1395 با الحاق سه روستاي حاجي‌آباد، شيراني و خاردان به لردگان جمعيت اين شهر به بيش از 15 هزار نفر افزايش يافت.

آسفالت نبودن خيابان‌هاي اصلي و کوچه‌هاي اين شهر در محله‌هاي قديمي و در مناطق الحاقي يکي از دغدغه‌هاي مردم شهر لردگان است.

گروه اجتماعي خبرگزاري فارس به پيگيري اين مشکل پرداخته است.

* خدماتي که شهرداري لردگان به سه روستاي الحاقي اين شهر ارائه مي‌دهد نزديک به صفر است

علي فتاحي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اينکه شهر لردگان بيش از 50 هزار نفر جمعيت دارد، گفت: طي چند سال گذشته، سه روستاي حاجي‌آباد، خاردان و شيراني به اين شهر اضافه شد؛ خدماتي که شهرداري به اين سه روستا ارائه مي‌دهد نزديک به صفر است.

* منابع مالي و نيروي انساني شهرداري لردگان محدود است

بخشدار مرکزي لردگان با بيان اينکه منابع مالي و نيروي انساني شهرداري محدود است، افزود: شهرداري با توجه به منابع مالي موجود اقدامات نسبي در حوزه شهري اين سه منطقه الحاقي انجام داده است اما در حوزه آسفالت با مشکل کمبود منابع مواجه است.

وي با اشاره به اينکه لوله‌گذاري فاضلاب شهر لردگان در حال انجام است، اضافه کرد: معابري که به دليل احداث فاضلاب تخريب شدند بايد بعد از گذشت بازه زماني خاصي آسفالت شوند.

* در اجراي طرح فاضلاب، شهرداري لردگان به تنهايي متولي امر نيست

فتاحي با بيان اينکه آسفالت بعضي از معابر که لوله‌گذاري فاضلاب صورت گرفته انجام شده است، ادامه داد: در اجراي طرح فاضلاب، شهرداري لردگان به تنهايي متولي امر نيست و مردم اين شهر بايد تا اتمام اين پروژه شکيبا باشند.

يعقوب محمودي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اينکه سه منطقه الحاقي به شهر لردگان از نظر کالبد شهري حاشيه‌نشين هستند، گفت: هيچ يک از ارگان‌هاي بالادست مانند استانداري، سازمان همياري‌هاي شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي استان کمکي در اداره اين سه منطقه انجام ندادند.

شهردار لردگان افزود: در حال حاضر با بودجه مالي شهرداري اين شهر جمع‌آوري زباله، رنگ‌آميزي جداول و نامگذاري معابر اين سه منطقه و  شن‌ريزي 90 درصد از کوچه‌هاي حاجي‌آباد انجام شده است.

* هيچ عوارضي براي ارائه خدمات شهري از مردم گرفته نشده است

وي با اشاره به اينکه تاکنون هيچ عوارضي براي ارائه خدمات شهري از مردم گرفته نشده است، اضافه کرد: با وجود منابع محدود در راستاي جلوگيري از حاشيه‌نشيني اين محلات اقداماتي در حال انجام است.

محمودي با بيان اينکه از سال گذشته پنج پيمانکار بالغ بر 70 کيلومتر لوله‌گذاري فاضلاب در شهر لردگان انجام دادند، ادامه داد: تاکنون 40 کيلومتر از اين معابر آسفالت شده است.

شهردار لردگان گفت: با وجود لوله‌گذاري‌هاي فاضلاب و آغاز فروش انشعابات آب نمي‌توان در حال حاضر بعضي از کوچه‌ها و پياده‌روها را آسفالت و سنگ‌فرش کرد اما شن‌ريزي در حال انجام است.

وي ضمن عذرخواهي از مردم لردگان افزود: شهرداري به تنهايي متولي اجراي آسفالت نيست.

*قير يارانه‌اي بعد از گذشت هفت ماه به لردگان نرسيده است

محمودي اضافه کرد: سال گذشته حواله 212 تن قير يارانه‌اي توسط سازمان همياري شهرداري‌هاي استان به لردگان داده شده ولي بعد از گذشت هفت ماه تاکنون به اين شهر نرسيده است.

انتهاي پيام/68027/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس